Nataša Kos: Distance from your God
V Likovnem salonu Kočevje enkrat letno gostimo muzej ali galerijo od drugod. Tokrat smo v Kočevje povabili Galerijo Murska Sobota, katere direktor in kustos dr. Robert Inhof, je izbral prekmursko fotografinjo Natašo Kos.
S fotografijo se je Nataša Kos začela ukvarjati ljubiteljsko in zase pravi, da je amaterska fotografinja. S fotografijo se je začela ukvarjati naključno, ko je za rojstni dan dobila svoj prvi fotoaparat. Fotografija jo je popolnoma prevzela in svet je začela gledati z drugačne perspektive. Fotoaparat je postal njeno sredstvo za izpoved misli in opažanj ter prikaz drugačne realnosti.
V skoraj desetletju ustvarjanja Nataše Kos so nastale številne serije fotografij. Sicer sama o svojih delih pravi, da je do njih zelo (samo)kritična. Veliko jih ostane v arhivu, le redke pokaže širši javnosti. V Kočevju se fotografinja predstavlja s fotografijami iz petih serij iz različnih časovnih obdobjih. Še posebno osebna in intimna je serija fotografij Kaj ti je deklica? S fotografijami iz serije Melanholija v rdečem Nataša prikazuje stanje melanholije, depresije in tudi ohromelosti. Sledi serija fotografij Zabrisani. Nataša Kos je pri iskanju motivov zelo inovativna in izvirna. Če je veljalo, da se nam je s prihodom televizije v domove odprlo okno v svet, fotografinja tega ne razume tako. V sodobnem času, s pojavom številnih naprav in izkoriščanjem socialnih omrežij v takšne in drugačne namene, se bolj zdi, da smo mi tisti, ki se podajamo v virtualni svet. Dr. Robert Inhof je to celo poimenoval, da je "tematizacija televizijskega zaslona – "okno sveta" v lastno stanovanje, skozi katerega vstopajo različni prividi in različne zloslutne sence. Te podobe so na njenih fotografijah poleg avtoričinih lastnih podob hkrati tudi edine človeške ali vsaj človeku podobne podobe. Nikakor pa to niso resnične podobe." Sledita še seriji Distance from your God in Novi svet, ki je serija v nastajanju.
V fotografijah Nataše Kos se nakazuje težnja po eksperimentiranju na področju fotografskega medija, v katerem združuje različne tehnike in tematike. Preko naravnih motivov na eni strani, v katerih išče vrhunec estetike in minimalizma, do navezav na minevanje in preteklost ter celo bolj drznih poskusov prikaza različnih psiholoških stanj, nam skuša umetnica približati košček lastnih intimnih občutenj.