Spoznajte lesene skulpture »Odsev«
Ob reki Rinži so v okviru letošnjega Festivala lesa svoje mesto našle lesene skulpture s skupnim naslovom »Odsev«. Po zaključku festivala so bile simbolno predane Občini Kočevje in s tem tudi vsem občanom. Skulpture so ustvarile avtorice Maruša Šulentič, Mateja Lunder in Ana Burger, pod mentorstvom idejnega vodje doc. Marka Glavača, akad. kiparja. Vsaka skulptura ima sicer tudi svojo avtorsko uglasbitev, ki so jo pripravili člani Društva Kočevskih Glasbenikov. Za realizacijo in postavitev skulptur pa gre zahvala tudi številnim posameznikom in podjetjem.
Odsev gozda (Maruša Šulentič)
Instalacija z naslovom Odsev gozda prikazuje avtoričino osebno doživljanje vibracij gozdnega prostora ter fluidnosti oblik in podob, ki se pojavljajo znotraj njega. V instalaciji je ujeto razmišljanje o kompleksnem ekosistemu, v katerem se prepleta vrsto vezi in vzajemnih vplivov med človekom in naravo. Človek s svojim poseganjem v naravni prostor spreminja podobo gozda, narava pa mu spremenjene podobe vrača nazaj v obliki čudovitih in skoraj nestvarnih odsevov. V lesenem okvirju je ujeta oblika drevesne krošnje, kot bežen odsev okroglih in stožčastih podob, ki breztežno lebdijo nad tlemi. Na videz prosto stoječi vertikalni elementi ustvarjajo formo krošenj le ob določeni perspektivi, kjer se končno pokaže podoba, kot odsev na vodni gladini. Zabrisana in na trenutke neprepoznavna. Variabilnost oblik dopolnjuje naravni element svetlobe, ki preseva skozi odprtine razrezanih vertikal in daje občutek čarobnosti stvarne narave. Ustvarja se dinamično ravnovesje, ki nastaja zaradi vzajemnega delovanja človeka in narave.
Uglasbitev na temo skulpture:
Odsev gozda: Sebastjan Vukan (kitara, vokal), Jernej Drobnič (kitara, vokal), Marko Vovk (cajon)
Pragozd – podoba spomina (Mateja Lunder)
Prostorska instalacija z naslovom Pragozd – podoba spomina odstira vpogled v avtoričino razmišljanje in osebno pojmovanje prostora v katerem biva. Kljub nenehnim degradacijam in spremembam v okolju, poskuša v njem najti oprijemljiv segment, v katerem ohranja prvobitnost, hkrati pa mu dodaja pridih sodobnosti. Pragozd prikazuje kot strukturo, ki je ostala nedotaknjena, pa vendar spremenjena v duhu sodobnega časa. Spiralna oblika tako simbolično prikazuje čas, ki je postopoma preoblikoval prostor in za seboj pustil le še sledi prvinske narave. Kosi lesa, ki se prilegajo spiralno zasnovani mreži, nakazujejo na razpadajoče deblo, ki kljub fragmentarnosti še vedno sestavlja zaključeno celoto. Z oblikovanjem poti v notranjosti spirale, avtorica gledalcu omogoča vstop v nedotaknjen prostor in ga postavlja v aktivno vlogo pri soustvarjanju umetniške instalacije. S človeško prisotnostjo ustvarja novo dimenzijo, ki v razpadajočo strukturo vnaša življenje.
Uglasbitev na temo skulpture:
Rapsodija v mahu: Roman Zupančič (kitara, vokal)
Totem (Ana Burger)
Instalacija z naslovom Totem odseva družbeno kritično vsebino, ki je plod avtoričinega dojemanja in razumevanja Kočevskega okolja. Družbeni angažiranosti sledi vrsta nedoločenih zgodb in interpretacij, ki se izoblikujejo na podlagi osebnega dojemanja vsakega posameznika. Totem predstavlja izhodišče, ki vodi gledalca v razmišljanje o različnih možnostih interpretacije in ponuja prostor za osebne dotike. Totem, sicer pojmovan kot sveti predmet, po mnenju avtorice predstavlja objekt, ki pripoveduje zgodbo o zapostavljenem mestu. Instalacijo v kateri se prepletajo različne oblike lesenih ploskev, na vrhu zaključuje horizontalno oblikovana dvodelna preklada, ki aludira na bogastvo lesne surovine v tem okolju. Kljub dragocenosti naravne in kulturne dediščine pa Kočevje še vedno ostaja zapostavljeno mesto. Veljavo dobi šele takrat, ko izgubi del sebe. Leseni piedestal, ki podpira instalacijo tako namiguje na izvažanje lesa, s čimer mesto ohranja dostojnost in veljavo v širšem prostoru.
Uglasbitev na temo skulpture:
Debla: Zoran Bitorajc (vokal), Tadej Repar (kitara, vokal), Roberto Bulešić (cajon, vokal), Maksimiljan Vovk (vokal)
Opisi skulptur: Ana Pucelj
Fotografije: Željko Stevanić