Ureditev kolesarskih povezav v občini Kočevje
Novourejene varne kolesarske povezave bodo povezale Kočevje kot upravno središče občine z zaledjem, omogočale povečanje dnevnih migracij kolesarjev na območju občine Kočevje in dolgoročno zagotavljale trajnostno mobilnost. Namen je povečati prometno varnost, znižati stroške ter povečati ekonomsko učinkovitost, izboljšati dnevno mobilnost ljudi ter zmanjšati emisije hrupa in škodljivih vplivov na okolje, s čimer se bodo tudi izboljšali življenjski pogoji prebivalcev na tem območju.
- gradnja brvi preko Rinže (Tesarska), izvedba kolesarke preko Trga svetega Jerneja do parkirišča Nama;
- gradnja kolesarske povezave od krožišča "pri gradbenem", po Tomšičevi cesti do ZD Kočevje;
- gradnja kolesarske povezave "promenada" od tunela do Trdnjave in naprej do Roške ceste.
- gradnja kolesarske povezave po Ljubljanski cesti in naprej do krožišča pri avtobusni postaji;
- ureditev kolesarske povezave od ZD Kočevje do OŠ Ob Rinži (Mestni log);
- gradnja kolesarske povezave ob Reški cesti.
- izvedba tehničnih in kvalitetnih pregledov
- odprava ugotovljenih pomanjkljivosti
- pridobitev dovoljenj za uporabo
- V letu 2019 se je pričelo z izdelavo projektne dokumentacije, izdelavo investicijske dokumentacije in odkupi zemljišč (zaključeno v letu 2020).
- Konec leta 2020 smo pristopili k izbiri izvajalca del.
- Podpis pogodbe z izbranim izvajalcem del (podjetjem CGP, d. d.) v marcu 2021
- Podpis pogodbe z Ministrstvom za infrastrukturo v juniju 2021
- Začetek gradnje 5. julij 2021
Z vzpostavitvijo varnih in urejenih povezav pričakujemo večji prehod na oblike trajnostne mobilnosti in zmanjševanja odvisnosti od prevoza z osebnim avtomobilom. S tem se bo zmanjšalo izpuste toplogrednih plinov, izboljšalo kakovost zraka in tal ter znižalo raven hrupa. Hkrati projekt zasleduje tudi cilje Celostne prometne strategija občine Kočevje. Med ukrepi za pospeševanje uporabe koles je naveden tudi Sveženj 1: Razvoj omrežja kolesarskih povezav in sicer vse cilje: vzpostavitev ključnih kolesarskih povezav v Občini Kočevje, povečanje deleža kolesarjev, večji delež kolesarjenja znotraj posameznih skupin uporabnikov, zmanjšanje števila v prometnih nesrečah poškodovanih kolesarje in delujoča regijska platforma na področju kolesarjenja.
Temeljni cilj projekta je izgradnja kolesarskih povezav v občini Kočevje ter povezava mesta Kočevje z njegovim zaledjem.
Cilji projekta:
- povečati število in dolžino kolesarskih povezav v občini
- izboljšati obstoječo kolesarsko infrastrukturo
- izboljšati varnost kolesarjev
- povečati trajnostno mobilnost
- približati kolesarjenje občanom
- povečati mobilnost in dostopnost
- povečati dnevne migracije s kolesom
- izboljšati pogoje za bivanje
- vplivati na spreminjanje potovalnih navad občanov
- spodbuditi kolesarjenja kot alternativo osebnemu avtomobilskemu prometu
- vplivati na povečanje deleža kolesarjenja
- izboljšati kakovost zraka
- pozitivno vplivati na zdrav način življenja občanov
- javni prostor namesto avtomobilom namenjati ljudem
- zmanjšati nevarnost na javnih površinah zaradi prometa
- izboljšati videz in funkcije javnega prostora z zmanjševanjem tranzitnega in mirujočega motornega prometa
- izboljšati podobo občine
Podatki o financiranju
Operacijo delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, prednostne osi 4 »Trajnostna raba in proizvodnja energije in pametna omrežja«, tematskega cilja 4 »Podpora prehodu na nizkoogljično gospodarstvo v vseh sektorjih«, prednostne naložbe 4.4 »Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti in ustreznimi omilitvenimi prilagoditvenimi ukrepi«, specifičnega cilja 1 »Razvoj urbane mobilnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestih«.
Sredstva sofinanciranja so zagotovljena na proračunskih postavkah:
- 170248 PN4.4-Trajnostna mobilnost-14-20-ESRR-vzhod-EU (80 %),
- 170249 PN4.4-Trajnostna mobilnost-14-20-ESRR-vzhod-slovenska udeležba (20 %).