Razpršeni hotel Konjice - primer dobre prakse
Strokovna ekskurzija, 14.6.2019
SPOT svetovanje Jugovzhodna Slovenija, ki ga izvajamo konzorcijski partnerji Razvojni center Novo mesto d.o.o., RC Kočevje Ribnica d.o.o., RIC Bela Krajina in OOZ Novo mesto je podjetnike in potencialne podjetnike iz jugovzhodne regije povabil k ogledu primera dobre prakse v zaenkrat edini model »Razpršenega hotela « pri nas.
Glede na razdrobljenost namestitvenih kapacitet v naši regiji, po drugi strani pa velik interes za krepitev turizma in vključenost lokalne ponudbe, ter lep odziv na organizirani delavnici s tematiko sobodajalstva v letošnjem letu, smo se odločili za ogled primera dobre prakse v »Razpršenem hotelu Konjice«. Na pot proti Slovenskim Konjicam smo se odpravili iz Kočevja. V Dvorcu Trebnik sta nas sprejela g. Tadej Slapnik (idejni vodja), ter ga. Andrejka Gažovič (vodja RH).
G.Slapnik nam je predstavil začetke razpršenega hotela- načrtovanje, zagon in razvoj razpršenega hotela; sam koncept zadružnega poslovnega modela, kot osnovo povezovanja lokalnih turističnih ponudnikov. Od tega, kako so nagovorili lokalno prebivalstvo, njihovega odziva in začetnih napak. Spomnil je, na kakšen način se lahko lotimo povezovanja z lokalnim prebivalstvom, opozoril na neodvisnost od Booking ali AirBnB aplikacij, ki sta k njim pripeljali večinoma tranzitne goste. Predstavil je njihova prizadevanja za to, da gosta čim dlje zadržijo oz. poskrbijo za to, da se vračajo v čedalje večjem številu. Omenil je na kakšne načine skrbijo za to, da imajo gostom vedno kaj ponuditi, ne glede na letni čas. Gostje imajo namreč različne želje: razvajanje, aktivne počitnice, pristno naravo – razpršeni hotel pa nudi prav to – možnost izbire med mestno nastanitvijo, nastanitvijo med vinogradi, na kmetiji,…
Ga.Gažovič je predstavila vodenje razpršenega hotela. Ob predstavitvi statistike namestitev, nas je opozorila na to, da je za gosta pomembna osebna nota, da se je potrebno postaviti v vlogo gosta in tako razmišljati o ponudbi zanj. O tem, da je ponudbo okolja potrebno povezati v zgodbo in mu jo znati povedati. O tem, da mora imeti gost možnost izbire (zeliščarstvo, kolesarjenje, vina, rafting, zipline, kulturno dogajanje, galerije, mini zoo, pristno naravo, mestne bare, arhitekturo,…). Pravi, da je vsaka lokacija edinstvena. Da ima lastnika s srcem in skrbjo in da tega pri velikih ponudnikih turističnih namestitev ne moremo dobiti.
Po predavanju smo imeli vodeni ogled namestitvenih možnosti na dveh lokacijah – v Dvorcu Trebnik in na Zlatem Griču – med vinogradi. V neposredni bližini razpršenega hotela – v Gostilni Grič smo imeli pogostitev. Potencialni podjetniki in podjetniki so že na poti proti Slovenskim Konjicam navezovali poslovne stike, po videnem in slišanem v »Razpršenem hotelu« pa so prišli še do novih zamisli kako bi se lahko med seboj povezali in kaj vse bi lahko od lokalne ponudbe v tak model razpršenega hotela vključili. Bil je lep in uspešen dan za snovanje novih idej.
Vsem udeležencem in seveda tudi ostalim želim srečno na poti povezovanja, ter ponujanja lokalnih produktov in storitev. SPOT svetovalci smo Vam v okviru svojih aktivnosti pri tem na razpolago.
Marija Martinčič Bauman, SPOT svetovanje jugovzhodna Slovenija
Fotografije so objavljene z dovoljenjem prisotnih.
Naložbo financirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.